فناوریهای نوین

در این بخش آخرین فناوریهای روز دنیا در زمینه خودرو و آزمون خودرو قرار گرفته است.

توسط : admin | تاریخ : 1397/01/20 | نظرات

جگوار و Waymo



جگوار لندروور (JLR ) و Waymo وارد یک همکاری استراتژیک طولانی مدت شده اند تا جگوار  I-Pace نخستین خودروی برتر الکتریکی خود را در جهان برای خدمات حمل و نقل رانندگی waymo توسعه دهد.
این سرمایه گذاری مشترک اهداف زیر را دارد: ساخت اتومبیل‌های امن‌تر، بیشتر کردن وقت آزاد مردم و بهبود حرکت برای همه. جگوار I-Pace با فناوری خودران Waymo مجهز خواهد شد و تا 20.000 وسیله نقلیه قرار است در دو سال آغازین تولید، ساخته شود و به ناوگان Waymo بپیوندد.
تست در اواخر امسال قرار است شروع شود و از تست جاده و گرفتن داده دنیای واقعی تشکیل می‌شود. این امر، مهندسان Waymo و JLR را قادر خواهد ساخت که فناوری را بهبود بخشیده و امنیت و قابلیت اعتماد بهینه‌ای را ارائه دهند.
I-Paces برای ماموران سرویس بدون راننده Waymo در دسترس خواهد بود و می‌تواند یک میلیون سفر در روز داشته باشد. JLR و Waymo برنامه‌هایی برای همکاری‌های بیشتر نیز دارند.
جگوار I-Pace در ماه مارس راه‌اندازی شد و اولین  SUV (ماشین شاسی بلند) تمام الکتریکی این شرکت است. جگوار لندروور متعهد شده است در فناوریهای الکتریکی آینده، خودگردان و پیوسته به یک پیشرو در خودرو تبدیل شود.
پروفسور دکتر رالف اسپث، مدیر اجرایی جگوار لندروور، گفت، با جگوار I Pace ما یک ماشین جهانی داریم که تصورات مشتریان در سراسر جهان را گرفته است. شور و شوق ما برای پیشرفت دادن جابجایی هوشمند نیازمند شرکای بلندمدت خبره‌ای است. در پیوستن با Waymo، ما پیشقدم هستیم تا مرزهای فناوری را به جلو ببریم. با هم Waymo جگوار I-pace را ارائه خواهیم داد که از نظر ظرافت، جا و سرعت انتظارات مشتریان را برآورده سازد.
جان کرافسیک، مدیر عامل Waymo، گفت، «در حالی که ما در Waymo برروی ساخت باتجربه ترین راننده جهان تمرکز کرده‌ایم، تیم جگوار لندروور یک پلت فرم باتری الکتریکی جدید ایجاد کرده که به نظر می رسد استاندارد جدیدی در امنیت، طراحی و قابلیت ایجاد کرده است. ما مطمئن هستیم که رانندگان Waymo از تجربه امن، پرمزیت و دلپذیر که رانندگی خودکار I-Pace فراهم می‌کند لذت می‌برند.»

توسط : admin | تاریخ : 1397/01/18 | نظرات

تست فرمان

اریک سوناهی، مهندس توسعه و طراحی در کارخانه مهندسی پایلتون  تولیدکننده سیستم فرمان، توضیح می‌دهد که چرا درک شرایط استفاده برای یک فرایند توسعه بسیار مهم و حیاتی است.
وسایل نقلیه نظامی، وسایل نقلیه اورژانسی و کامیون‌های تجاری در طول عمر خود با شرایط سخت زیادی مواجه می‌شوند. در وزن مسافرتی متفاوت که یک اتوبوس بایستی با آن برخورد کند، تا شرایط سختی که وسایل نقلیه نظامی ممکن است با آن مواجه شوند، چیزهای زیادی وجود دارد که ممکن است معیوب و خراب شود.
بنابراین سیستم‌های فرمان باید طوری مهندسی شوند تا چنین شرایط سختی را در نظر بگیرند. این کار در مرحله طراحی آغاز می‌شود و با تجزیه و تحلیل از طریق آزمایش به پایان می‌رسد. در اینجا قطعات با توجه به محدودیت های خود تست شده و بر اساس مشخصات اصلی و شرایط زندگی واقعی تاییده شده‌اند.
تست سیستم‌های فرمان عمدتا با تکرار نزدیک به همان شرایطی که در جاده با آن مواجه خواهد شد، انجام می‌شود. تست نظری با استفاده از محاسبات شروع خوبی است، اما هیچ چیز بیشتر از آزمایش فیزیکی به واقعیت نزدیک نیست. با استفاده از یک مرکز آزمون با تجهیزات آزمایشگاهی، این امکان وجود دارد که یک مولفه فرعی از کل سیستم فرمان آزمایش شود، این کار ساختار کل را با شرایطی مشابه که با برنامه نهایی مطابقت دارد ارائه می‌دهد.
یکی از مهم‌ترین پارامترهای آزمون، حداکثر بار است. با این اطلاعات ما می‌توانیم قبل از وقوع شکست، مشاهده کنیم که هر بخش از لحاظ کشش و فشرده‌سازی چه مقدار نیرو را می‌تواند تحمل کند. در مهندسی پایلتون تجهیزات مختلفی وجود دارد که محدوده‌ای از کاربردهای نیرو را مورد آزمون قرار می‌دهد، بالاترین مقدار 400± کیلونیوتن است که قادر است بارهای دینامیک و استاتیک را استفاده کند.
چندین بار اعمال یک نیروی بزرگ، نشان‌دهنده شرایط واقعی یک وسیله نقلیه در طول عمر خود نیست. کار کردن با بارهایی  که در محیط‌های خشن دیده می‌شوند فقط به عمر یک قطعه با بارهای پیک خسارت می‌زند. بنابراین ما این دو را در نظر می‌گیریم تا ببینیم چگونه نیروهای متفاوت بر قطعه به صورت دینامیکی تاثیر می‌گذارند.
استفاده از داده‌های مشتری
ازین گذشته، با اطلاعات کافی از مشتریانمان ما قادر خواهیم بود بسیاری از بارها را در فرکانس‌ها و چرخه‌های مربوطه خود به عنوان بخشی از یک برنامه بلوک کامپایل کنیم. این برنامه به طور موثر داده‌های زندگی واقعی را که از وسیله نقلیه جمع‌آوری شده است، منعکس می‌کند. اینجاست که می‌توانیم با دقت خستگی واقعی یک قطعه را بررسی کنیم.
با گوناگونی بارها و فرکانس‌ها در محل، اندازه‌گیری تعداد چرخه‌هایی که قطعات می‌توانند در طول زمان تحمل کنند نیز مهم خواهد بود. یک آزمون معمولی در پایلتون می‌تواند فقط در یک هفته 1.000.000 چرخه را انجام دهد. این تعداد برای تکرار کردن عمر نامحدود یک قطعه در یک وسیله نقلیه کافی است. بنابراین، انتظار می‌رود که این وسایط نقلیه سال‌های طولانی با حداقل تعمیر و نگهداری دوام و عمر داشته باشند. با این طرح شما می‌توانید مدیریت چرخه عمر یک قسمت را به عنوان بخشی از تعمیرونگهداری مداوم معین نمایید.
نجات دادن مردم
آمبولانس‌ها ماشین‌های بزرگی هستند که با جاده‌های شلوغ و پرازدحام و شرایط حساس به زمان دست و پنجه نرم می‌کنند. در حالی‌که مسافت پیموده شده آنها ممکن است با سایر کامیونها و وسایل نقلیه تجاری سازگار نباشد، اما رانندگان به فرمان چابک وابسته هستند چرا که آنها ماشین‌های قدیمی را با سرعت‌های بالا مانور می‌دهند.
در مراحل تست سیستم‌های فرمان وسایل نقلیه اضطراری، درک فاکتورهایی مانند حداکثر ظرفیت وزن وسیله نقلیه، شامل تجهیزات و افراد، در حصول اطمینان از اعتبار و صحت آزمون‌ها در برنامه کاربرد دارد.
حفاظت از مردم
هم‌چنین وسایط نقلیه نظامی که در سرعت بالا کار می‌کنند، اغلب نیاز است در زمین و شرایط خاص عملیات انجام دهند. آنها بایستی قادر باشند آنها هم‌چنین باید قادر به مقابله با بسیاری سناریوها از جمله آب‌های عمیق باشند.
برای هدایت موفقیت‌آمیز از طریق آب، اجزای پایینی وسیله نقلیه باید به طور کامل در برابر عناصر خارجی مهر و موم شوند تا از ورود گردوغبار، شن و نمک حفاظت شود.
اینجاست که تست‌های محیطی مطرح می‌شوند. برای کاربردهایی نظیر این، این تست به اندازه قابل توجهی به اندازه تست فیزیکی مهم است. مهم و حیاتی است که هر قسمت از سیستم فرمان قادر باشد قرار گرفتن در معرض آب، تغییرات دما و اختلاف رطوبت را مدیریت کند.
جابجا کردن مردم
وسایل نقلیه مسافرتی سفرهای طولانی را با توجه به آب و هوای نامناسب و وزن‌های مختلف انجام می‌دهند. فرایند اعتبارسنجی باید در برابر این وقایع روزانه و نیز رویدادهای غیرعادی مانند اعتصاب‌های خیابانی و چاله‌ها تست شود.
علاوه بر این، وقتی راننده وارد وسیله نقلیه می‌شود و شیفتش را شروع می‌کند، آنها اغلب از فرمان برای استواری و ثبات استفاده می‌کنند. این بدان معناست که ستون فرمان باید یک بار مقطع عرضی را مدیریت کند. برای اطمینان از اینکه ستون فرمان می‌تواند این وضعیت را مدیریت کند، ما یک تست کامل برای تست اثرات ورود راننده اختصاص داده‌ایم.
مانند اتوبوس‌ها، وسایل نقلیه تجاری هم سفرهای طولانی انجام می‌دهند، در هوای آشفته و در حالی‌که بارهای مختلفی حمل می‌کنند. بنابراین سیستم‌های فرمان وسایط نقلیه تجاری بایستی با در نظر گرفتن این مساله طراحی و تولید شوند.
وسایل نقلیه تجاری که در دماهای زیر صفر در کشورهایی مانند کانادا کار می‌کنند بدون شک نسبت به آنهایی که در هوای گرم مانند خاورمیانه یا استرالیا کار می‌کنند نیازهای متفاوتی خواهند داشت و ما این امر را از روز اول فرایند طراحی از طریق آزمون دوام حرارتی  مورد ملاحظه قرار می‌دهیم.
صرفنظر از نوع وسیله نقلیه طراحی‌شده، داشتن دانش صحیح از شرایطی که بر روی آن تأثیر می‌گذارد، یا در جاده‌ها یا در شرایط جاده‌ای، امکان آزمون معتبر و مناسب را فراهم می‌کند. با تامین‌کننده فرمان خود در ارتباط باشید تا مطمئن شوید که وسایل نقلیه خود را با سیستم‌های آزمایش دقیق مجهز کرده‌اید. مطمئنا نیازی نیست که فرمان را حتی اگر بیش از 120 سال عمر داشته باشد، بازتولید کنید.

توسط : admin | تاریخ : 1396/12/22 | نظرات

اهمیت آزمایش فناوری‌های جدید

یک مطالعه جدید که توسط نرم‌افزار انتقادی انجام شده است نشان می‌دهد که تنها نیمی از مردم فکر می‌کنند که آیا تکنولوژی‌هایی که در زندگی‌شان استفاده می‌کنند به درستی آزمایش می‌شوند یا خیر.
نظرسنجی OnePoll که از 2000 نفر انجام شد، نشان داد که تقریبا نیمی از افراد می گویند که فناوری آنها یک بار در هفته یا بیشتر با شکست مواجه می‌شود، این در حالی است که 98 درصد افراد ابراز داشتند که قابلیت اطمینان فناوری که از آن استفاده می‌کنند برایشان مهم است.
علاوه بر این، 95 درصد از افراد می‌گویند که داشتن فناوری که توسط کارشناسان صنعت به درستی مورد آزمون قرار گرفته باشد بسیار مهمتر از این است که چه کسانی بر اهمیت نام تجاری پشت آن فناوری تاکید دارند (73 درصد)، یا جایی که فناوری از آنجا خریداری می‌شود (70%) و یا جایی که ساخته می‌شود. (61 درصد)
این مطالعه همچنین نشان داد که مردم ترجیح می‌دهند از تکنولوژی آزمایش شده که ثابت شده است کار می‌کند استفاده کنند تا اینکه تکنولوژی کاملا جدید باشد و 52 درصد از افراد می‌گویند که استفاده از آخرین و جدیدترین شکل‌های فناوری برای آنها مهم است، در حالی‌که 95 درصد از افراد می‌گویند موضوع بااهمیت برای آنها این است که ثابت شده باشد که تکنولوژی کار می کند.
وقتی پرسیده شد که مهمترین عاملی که تکنولوژی بایستی داشته باشد تا قابل اطمینان باشد، 61 درصد از افراد امنیت یا ایمنی را نگرانی اصلی خود دانستند و مهمترین عامل بعدی سادگی استفاده بود (11درصد).
نونو سیلوا مهندس ارشد تست نرم‌افزار بحرانی گفت: «برای همه پیشرفت‌های پرابهت و اعجاب‌انگیز به نظر می‌رسد نگرانی مردم هنوز در مورد قابلیت اطمینان فناوری است که ما در زندگی‌های خود از آن استفاده می‌کنیم. فشار برای انتشار فناوری‌های جدید گاهی اوقات می‌تواند هزینه‌ای برای قابلیت اطمینان باشد. مساله این است که فناوریهای بیشتر و بیشتری برای زندگی‌های روزمره ما بحرانی می شوند که بر چیزهایی مثل امنیت و ایمنی تاثیر می‌گذارند و پیامدهای اشتباه در این موارد می‌تواند فاجعه‌آمیز باشد.»
در عین حال، 95 درصد از مردم می‌گویند که برخی از انواع اعتباربخشی ایمنی در هنگام ارزیابی قابلیت اطمینان فناوری مهم هستند.
نیمی از مردم می‌گویند بالا بودن قیمت به آنها اطمینان کمی می‌دهد که تکنولوژی قابل اطمینان است. 71 درصد می‌گویند که تایید افراد مشهور تاثیر کمی برای متقاعد کردن آنها دارد. مردم پیشنهاد می‌کنند که برای اطمینان بخشیدن به آنها، تمرکز بر آزمون درست فناوری و ارائه ضمانت و اعتبارات ایمنی تأثیر بهتری دارد.
سیلوا افزود: «امروزه، فناوری‌های بیشتر و بیشتری در سیستم‌های مهم مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، اتومبیل‌های مدرن شامل سیستم‌های پیچیده‌ای هستند که به طور فزاینده مسوولیت ویژگیهای ایمنی را بر عهده دارند و بانک‌ها از فناوری‌های پیشرفته امنیتی برای محافظت از سیستم‌های آنلاین استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه این نوع فناوری‌ها تأثیر زیادی بر زندگی ما دارند، اینکه قابل اطمینان باشند از همیشه مهمتر است.»
وقتی در مورد چشم‌انداز آینده سوال می‌شود، 42 درصد از افراد بر این باورند که فناوری بیشتر قابل اعتماد خواهد شد، 42 درصد فکر می‌کنند که به همین شکل باقی می‌ماند و تنها 6 درصد از مردم فکر می‌کنند که قابلیت اطمینان فناوری کمتر خواهد شد. 10 درصد هم نظر قطعی ندادند.

توسط : admin | تاریخ : 1396/12/14 | نظرات

تصاویر آزمون مرسدس AMG GT کوپه

مرسدس AMG پیش از راه‌اندازی بین‌المللی GT کوپه جدید در نمایشگاه موتور ژنو در ماه آینده، عکس‌های آن را در تونل باد و جاده‌ها منتشر کرده است. 

توسط : admin | تاریخ : 1396/12/05 | نظرات

رانندگی خودگردان، سطح 0 تا 5؛ درک تفاوت‌ها

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی در آمریکا، سطوح سیستم‌های رانندگی خودکار مربوط به انجمن مهندسان خودرو را که گستردگی آن از کنترل راننده به طور کامل تا خودگردان کامل است، اتخاذ کرده است. 
By Hope Reese | January 20, 2016, 10:47 AM PST

بحث در مورد تولید خودروی بدون راننده از آنجا رونق یافت که تسلا اعلان کرد هر خودرو تولید شده تا سال 2018 قابلیت خودگردانی کامل را خواهد داشت و رییس جمهور اوباما بر روی تحقیقات وسایط نقلیه خودگردان تا ده سال آینده حدود 20 میلیارد دلار سرمایه اختصاص داد. 
رشد وسایط نقلیه بدون راننده تاثیر مهمی بر روی کسب و کارها دارد. به عنوان مثال، وسایط نقلیه خودگردان جایگزین کارکنان حمل و نقل و ناوگان‌های شرکتی برای تحویل به مشتری خواهند شد و کارگران ساعات پرباری در روز به دست خواهند آورد که به جای رانندگی در طی رفت و آمدهای روزانه کار کنند. ابتکارات در این زمینه، به دلیل کاهش تصادفات، صنعت بیمه ماشین را کاملاً با تغییر و تحول مواجه می کند. یک گزارش جدید پیش بینی می کند که تصادفات تا سال 2040 به میزان 80 درصد افت خواهد کرد.
اما، واقعاً رانندگی خودگردان به چه معناست؟ در سال 2013، اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی دپارتمان حمل و نقل آمریکا (NHTSA ) پنج سطح مختلف برای رانندگی خودگران تعریف کرده است. در اکتبر 2016، NHTSA سیاستش را به روز رسانی کرد و آنها رسماً سطوح خودگردانی تشریح شده در سند SAE International’s J3016 را اتخاذ کردند.
استاد دانشگاه کارولینای جنوبی و یکی از خبره ترین ها در زمینه ماشین‌های بدون راننده گفت: مهم است که به یاد داشته باشیم که سطوح خودگردانی سیستم را تعریف می کند، نه وسیله نقلیه. وی توضیح می دهد که یک سیستم رانندگی خودکار سطح 5، می تواند در یک وسیله نقلیه همراه یا بدون فرمان اتومبیل باشد.
اینجا مطالب مورد نیاز برای سطوح 0 تا 5 آمده است. بزرگترین تغییر از سطح 3 شروع می شود. سیستم رانندگی خودکار قادر خواهد بود بر محیط رانندگی نظارت کند.
سطح صفر: این سطح خیلی پایه‌ای است. راننده (انسانی) به طور کامل آن را کنترل می کند، فرمان، ترمزها، دریچه کنترل بخار یا بنزین ، قدرت خودرو. این همان کاری است که شما تاکنون انجام می داده‌اید.
سطح 1: در این سطح کمک راننده به این معنی است که بیشتر عملکردها هنوز توسط راننده کنترل می‌شود، اما یک عملکرد خاص (مانند فرمان یا شتاب) می‌تواند به طور خودکار توسط ماشین انجام شود.
سطح 2: در سطح 2، حداقل یک سیستم کمک راننده (هم فرمان و شتاب/ کاهش سرعت با استفاده از اطلاعات در مورد محیط رانندگی) خودکار می شود، مانند دستگاهی که اتومبیل را در سرعت مورد انتخاب راننده ثابت نگه می دارد (. این بدان معناست که راننده از اینکه به طور فیزیکی وسیله نقلیه را با قرار دادن دست‌هایش بر روی فرمان نگه دارد و پاهایش را در همان زمان بر روی پدال قرار دهد رها می شود. اما راننده بایستی هنوز آماده باشد تا کنترل وسیله نقلیه را به دست گیرد.
سطح 3: در ماشین‌های سطح 3، رانندگان هنوز مورد نیاز هستند، اما تحت شرایط محیطی یا ترافیکی مشخص قادرند به طور کامل عملکردهای بحرانی ایمنی را به وسیله نقلیه انتقال دهند. این بدان معناست که راننده هنوز حضور دارد و در صورت لزوم مداخله می کند، اما لازم نیست وضعیت را به همان روشی که در سطوح قبلی بود، نظارت کند. جیم مک براید، خبره در زمینه وسایط نقلیه خودگردان در فورد می گوید: « بزرگترین علامت‌گذاری بین سطوح 3 و 4 است.» وی بر ارتقای فورد به سطح 4 از سطح 3 تمرکز می کند که انتقال کنترل از ماشین به انسان اغلب سختی‌هایی را به همراه دارد. وی می گوید: « ما از راننده نمی خواهیم که فوراً مداخله کند. این یک پیشنهاد منصفانه نیست.»
سطح 4: این سطح به معنی کاملاً خودگردان است. وسایط نقلیه سطح 4، طراحی شده اند تا همه عملکردهای رانندگی بحرانی ایمنی را انجام دهند و به شرایط مسیر جاده برای یک سفر کامل نظارت داشته باشند. اما مهم است که توجه کنیم که این امر به دامنه طراحی عملکردی (ODD ) وسیله نقلیه محدود می‌شود، به این معنی که هر سناریوی رانندگی را پوشش نمی‌دهد.
سطح 5: این سطح به سیستم کاملا خودگردان اشاره دارد و انتظار دارد در هر سناریوی رانندگی، گرچه محیط‌های غیرعادی مانند جاده‌های خاکی که بعید به نظر می رسد، در آینده نزدیک کارایی وسیله نقلیه مساوی با یک راننده انسان باشد.
چرا این موضوع اهمیت دارد؟
چرا این سطوح مهم هستند؟ این سطوح مانند رهنمودهای کلی عمل می کنند که از نظر فنی یک وسیله نقلیه پیشرفته چگونه است. نهایتا اینکه سه مرحله است که با هم مرتبط خواهند بود: خودکار، خودگردان و بدون راننده. مهم است که تمایز قائل شویم بین :خودگردان و بدون راننده. او می گوید: بدون راننده مرحله پیشرفته تر خودگردان است.
در حالیکه رانندگان خودشان با این تمایزات کمتر سرو کار دارند، اما این تفاوت‌ها وقتی به مسایلی مانند بیمه ماشین می رسد مهم می‌شود.
KPMG، یک شرکت مشاور گزارشی منتشر کرده است که به چگونگی تاثیرپذیری تجارت بیمه خودرو از خودکار شدن آنها پرداخته است. پیش بینی می شود تعداد تصادفات تا 80 درصد تا سال 2040 افت خواهد کرد. بر طبق نظریه جری آلبرایت کارشناس KPMG، سطوح متفاوت مهم هستند زیرا آنها مشخصات خطر خودرو را تغییر می دهند. شرکت‌های بیمه باید بدانند که چگونه این قابلیت‌های جدید بر خطر رانندگی تاثیر خواهد گذاشت» جو اشنایدر مدیر عامل KPMG، این امر را به این صورت توصیف می کند: «این مانند یک بچه است که از خزیدن شروع می کند و سپس به راه رفتن و دویدن می رسد.»
آلبرایت می گوید: «هرچه خودرو به سمت رانندگی خودگردان حرکت کند، امن‌تر و امن‌تر می شود.»

توسط : admin | تاریخ : 1396/11/08 | نظرات

تست درایو

تست درایو یا Test Drive چیست؟

در دنیای رقابتی کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده خودرو برای برآورده ساختن نیاز و انتظار مشتری، اقدام به ایجاد بستری برای امتحان کردن خودرو قبل از خرید آن کرده‌اند. به این صورت که خودرو از طرف کمپانی تولید کننده دراختیار مشتری قرار داده می‌شود و خریدار خودرو قبل از خرید آن، ابتدا خودرو را تست می‌کند و برای مدت و مسافت معین و محدود خودرو را رانندگی می‌کند تا از راحتی، ایمنی، سرعت، کیفیت، خدمات و … خودرو استفاده کند و با نیازهای خود تطابق دهد.
اصول تست درایو:
اولین قدم برای انجام تست خودرو، تحقیق در مورد خودرویی است که قصد خرید یا تست آن را دارید. پس از اینکه اطلاعات لازم بدست آمد و گزینه‌های انتخاب شده محدود شد، حال می‌توان به نمایندگی خودرو مورد نظر مراجعه و درخواست تست خودرو کرد.
در تست کردن خودرو باید عوامل مختلف را مورد بررسی قرار دهیم که در اینجا به برخی از آنها می‌پردازیم:
موتور و اگزوز: در هنگام تست خودرو ابتدا باید توجه داشته باشید که موتور خودرو کاملا سرد باشد تا خودرو در هر دو شرایط سرد و گرم تست شود و تفاوت آن مشخص شود. در ادامه باید به صدای موتور و دود خارج شده از اگزوز توجه کرد و نسبت به صداها و دودهای غیرطبیعی حساس شد.
فرمان و ترمز: فرمان خودرو باید حساس و بدون هیچگونه لرزش باشد و ترمز باید به گونه‌ای تست شود که بتواند خودرو را به خوبی کنترل کند.
راحتی: باید راحتی صندلی و به طور کلی فضای خودرو در تست مد نظر قرار گیرد و مهلت تست به اندازه‌ای باشد تا بتوان میزان راحتی را سنجید. این یکی از مواردی است که تنها با تست درایو می‌توان آن را به خوبی فهمید. در ضمن تکان‌های خودرو و سیستم تعلیق و نرمی خودرو نیز در این مرحله می‌تواند مورد ارزیابی مشتری قرار گیرد. از عواملی که باید به آن توجه کرد اندازه و تعداد اعضای خانواده است. بهتر است نظر اعضا خانواده نیز در هنگام تست خودرو در نظر گرفته شود.
آپشن‌ها: توجه به آپشن‌های خودرو می‌تواند لذت رانندگی با خودرو را در آینده مشخص کند. از سیستم‌صوتی گرفته تا تهویه‌مطبوع و همچنین سایر آپشن‌های اضافی باید به خوبی بررسی شوند.
خودروهای برقی: در مورد خودروهای برقی که مسأله شارژ وجود دارد، تست خودرو عامل مهم و بسیار مشکلی است. باید مهلت تست به قدری طولانی باشد که بتوان اطلاعاتی مانند مدت زمان شارژ و دشارژ، میزان مصرف در طول رانندگی، تأثیر استفاده از آپشن‌ها در میزان مصرف و … را بررسی کرد.
تست جدیدترین خودروها:
تست خودرو از عوامل مهم در جهت ایجاد فضای بهتر برای مشتری در جهت رضایت و تطبیق نیاز و انتظار است. همچنین به عاملی برای رقابت شرکت‌های بزرگ با یکدیگر تبدیل شده است.

توسط : admin | تاریخ : 1396/07/19 | نظرات
تست رادار خودرویی
یک راه حل تست رادار سازگار با آینده و آینده خودرو در ارزیابی سیگنالهای رادار mmWave برای بازرسی طراحی محصول حیاتی است. 

 


تولید رنگ

کارشناسان بخش رنگ و ترمیم توضیح می‌دهند که چگونه یک رنگ جدید برای خودرو تولید می‌شود، فرایندی که حدود 1000 روز وقت و 1000 لیتر رنگ صرف می‌کند. 

 


اگر شما در حال تلاش برای ساخت یک کامیون فوق‌العاده هستید؛ نیاز به یک آزمون فوق‌العاده دارید و این به معنای سفر به بزرگترین تونل باد جهان است. سازنده کامیون، Navistar، پنج سال کار را به این مفهوم، تجهیزات بزرگ ، اختصاص داده است. این بخشی از برنامه کامیون فوق‌العاده دپارتمان انرژی است که تلاش می‌کند بهره‌وری سوخت کامیون را تا 50 درصد افزایش دهد.
نتیجه این کامیون می‌تواند برای راندمان بیشتر سوخت برای مشتریان ما مورد استفاده قرار گیرد. این کار در نتیجه کاهش انتشار خواهد بود و هزینه کمتری برای حمل و نقل را رقم خواهد زد.
همه چیز برای بهبود کارایی است. به جای آینه بغل‌های جاگیر و حجیم از دوربین‌های شیک و قشنگ استفاده می‌شود. قالپاق چرخ و حفاظ جانبی و... برای کاهش بار کامیون. اما چیزهای زیادی است که Navistar می تواند از شبیه‌سازی فرابگیرد. بنابراین شرکت کامیون را به کوهی در کالیفرنیا، خانه ملی با تجهیزات آیرودینامیکی تمام و کمال برد تا ببیند کامیون، در برخورد با بادهای سرعت بالا چگونه عمل می‌کند.
در طول جنگ جهانی دوم، این تسهیلات به توسعه هواپیماهای اولیه جت و شاتل فضایی ناسا کمک کرد. در سال 1987، این تونل اضافه شده بزرگترین تونل در جهان است که 80 فوت ارتفاع و 120 فوت عرض دارد. به قدری بزرگ است که می‌تواند بویینگ 737 را در خود جای دهد. این مکنده، باد را با سرعت 100 مایل در ساعت به هر چیزی از بالگرد و هواپیما گرفته تا چتر نجاتی که به طور افنجاری بر روی مریخ فرود آمده؛ می‌دمد. در ابتدای هر آزمایش، مهندسین در اتاق کنترل، شش توربین بزرگ را روشن می‌کنند. هریک از این توربین‌ها با قدرت 22500 اسب بخار کار می‌کند و در عرض چند دقیقه، این مکان تبدیل به یک خلأ بسیار بزرگ می‌شود. هوا را از بیرون می‌مکد و آن را از انتهای دیگر خارج می‌کند. نیروی هوایی ایالت متحده که در حال حاضر این تجهیزات را اداره می کند؛ جریان هوای بسیار قدرتمندی را به حرکت در می‌آورد. پیش حرکت بسیار سریع به خلبانان محلی در مورد آشفتگی هوا هشدار داده می شود. جای تعجب نیست، اجسام می‌توانند یک مرتبه از دست خارج شوند. به عنوان مثال، قطعات می توانند ناگهان جدا شده و به داخل تونل پرتاب شوند. قطعات زیادی وجود دارند که ممکن است عیب پیدا کنند، بنابراین ما باید متخصصانی داشته باشیم تا مطمئن شویم که این کار را صحیح، ایمن و مطمئن انجام می دهند و در پایان روز بیدار می شوند و برای فردا آماده می شوند.
(در بخش دیگری از آزمون) : سرعت جریان هوا در این بخش از آزمون امروز اندکی آرام‌تر است. مهندسان Navistar اطلاعات از وسیله نقلیه را بررسی و نظارت می کنند که چگونه دود در اطراف جریان پیدا می کند.
آنها از نتایج تست استفاده می کنند تا نقاط ضعف را شناسایی و آیرودینامیک را کامل کنند. درهمین حال تیم تونل باد، آن را برای مشتری غول پیکر بعدی آماده می کنند.